Subtitle

9. března 2023

BADATELSKÉ DOPLNĚNÍ

 Po uveřejnění druhého kola pátrání našich školních badatelů, se ozvalo ještě několik známých s doplněním údajů o "čtyřicítce" i o "myslivárně".

Martin Šmíd napsal: "...myslím si, že na č. p. 40 byla v devadesátých letech i knihovna. Ale chtělo by to ještě ověřit.😀"

A já doplňuji: Ano, byla. A já si moc dobře pamatuji, jak mne tam, malého kluka, vítali strýček Šustkovi slovy: "Salam alejkum Bočínku. Toto máš nachystané tatovi a Ty si běž neco vybrat"😀    

K tomuto domu poslala svou vzpomínku také paní Dana Srníková (roz. Šobáňová):

"...nevěděla jsem, co je 40-tka, až když to teď čtu. Je to dům, kde vyrůstala moje maminka. Děda Josef Červenka byl řídící v Újezdci a měl tam učitelský byt. Byl po studiu nasazený na Slovensku, ale jak začala válka se měl vrátit a až do své smrti, v roce 1948, tam bydlel. Pak se vdova - moje babička - se dvěma dětmi nastěhovala do domu č. 197 na Losy...."

A od pana Vojtěcha Torala přišla fotografie, ke které p. Petr Suchánek dodává: "Teď si vzpomínám. Je přece i v knize o újezdské farnosti na str. 56...."



Všem výše zmiňovaným srdečně děkuji.

-josr-