Subtitle

16. ledna 2020

JAK SE CHYSTAL VÁNOČNÍ KONCERT


Už tomu tak je, že jakmile se něco hezkého podaří někomu od nás z Újezdce či Těšova, hned se dotyčných začnu vyptávat, jak to dokázali.

Stejně tak tomu bylo i po nádherném koncertu CM Ohnica a pěveckého sboru Čerešňa po Vánocích v kostele Svatého Jana Křtitele.

Dva dny po něm už jsem psal paní Martině Trousilové a Honzovi Mudrákovi, abych se od nich dozvěděl podrobnosti. Byly svátky, dny volna a tak první odpověď, od paní Martiny, mi přišla až druhého ledna. Bylo mi divné, že se neozval také Honza. No bodejť by psal, když jsou s „cimbálovkou“ v Chile. Reprezentují tam Českou republiku společně s folklorním souborem Cifra. To mi taky prozradila Martina. Od ní je i tento odkaz na chilské vystoupení:
https://www.facebook.com/FSCifra/videos/601296120665858/?__tn__=%2Cd%2CP-R&eid=ARAS2Oyn5hhlNEaOeC2xedU6wGt1x2Pzi9-Xwubv2IPsFhdzA8k_U775wlFXysP_TnrIQhFKlNhUokD

Takže Honzu vyzpovídám později a jistě bude o čem.

Ale zpět k té nádheře v našem kostele. Jistě nejsem sám, kdo byl z vystoupení „našich děvčic a kluků“ nadšený. Dokázali, že jsou umělecky opravdu na velmi vysoké úrovni.

O přípravách mi napsala „řadová zpěvačka“, Martina Nevařilová. Chybička se vloudila, laskavý čtenář snad promine. Martina Trousilová:

V první řadě bych Vám chtěla poděkovat za slova chvály - úplně mně vyhrkly slzy do očí, když jsem to všechno četla a slyšela .. děkujeme :-)

Co se týká vyjádření k celému projektu koncertů, tak to je určitě otázka spíš na kluky z Ohnice (Jan Mudrák a Jan Káčer) - já osobně jsem v tomto projektu měla pouze funkci "řadové zpěvačky" a organizaci zkoušek Čerešně :)
Kluci nás oslovili nějak koncem léta, jestli bychom neměly zájem si s nimi zazpívat na vánočních koncertech. Už z minulého roku (z koncertu "Ježíš sa narodil" pro Prokopa Pospíšila) jsme věděly, že to nebude žádná sranda, že budeme muset "makat", ale bylo nám líto této příležitosti nevyužít.
První víkend v září pořádal soubor Rozmarýn víkendové soustředění na Smraďavce, tak jsme toto využily, a začaly s nácvikem pásem.
A tady bych chtěla zmínit Štěpu Mudráka, který nám s nácvikem na letošní koncerty moc pomohl - byl s námi téměř na každé zkoušce - a věřte tomu, že to není žádná sranda - s 15ti ženskýma :-)

No a co se týká pocitu z vystoupení - myslím, že můžu říct i za holky - že pocit to byl moc hezký a budeme si ho všechny ještě dlouho pamatovat :-) 

Moc jsme si přály, aby se to právě "doma" povedlo co nejlíp a to se nám snad podařilo .. :)

S přáním jen toho nejlepšího do celého nového nadcházejícího roku :) Martina


Fotky Katky Mařákové:

foto Lenka Jurečková

A mezi námi, pojmem "řadová zpěvačka" se nazvala paní Martina sama.
Skromnost tady není vůbec na místě. Vždyť ona patří, spolu s manželem Karlem, k tahounům folklorních akcí tady u nás. Ne nadarmo se dočkali velkého poděkování i od chasy při (už loňských) hodech.  

-josr-