Zápis z vstupního projednání akce „Uherský Brod, Újezdec u Luhačovic
změna dopravního značení“.
8. července 2020
Zápis z výrobního výboru: Uherský Brod, Újezdec u Luhačovic změna dopravního značení
Konaný dne: 8. 7. 2020 v 14:30 hod na místě samém na ulicích Vinohradská, Lůčky, Kříby, Spojovací a Nivky
v Uherském Brodě v části Újezdec u Luhačovic
Přítomni: Ing. Milan Bania – KŘ Policie ZK, Uherské Hradiště
Bc. Petr Podolan – TSUB Uherský Brod
Ing. Jaroslav Kunčík - projektant
Jednání bylo svoláno dle požadavku správce místních komunikací, zástupce TSUB Uherský Brod,
vzhledem k nutnosti projednání vstupních podmínek a podkladů pro zadání projektové dokumentace změny
dopravního značení v zájmové lokalitě.
Zástupce TSUB předložil požadavek na změnu dopravního značení, která řeší snížení dovolené maximální
rychlosti na ulici Vinohradské (dle občanů je požadováno osazení B 20a -30 km/hod) a vyznačení přednosti v jízdě na
křižovatce ulice Vinohradské a Nivky a na křižovatce ulice Spojovací, Podhájí a Lúčky.
V průběhu jednání se zúčastnění shodli na následujícím:
V zájmové lokalitě je komunikace malé šířky, nejsou realizovány chodníky a domy jsou v těsné blízkosti
komunikace. Vstupy do domů jsou od komunikace vzdáleny minimálně a obyvatelé vychází z domů přímo na vozovku
místní komunikace. Prostorové možnosti jsou zde velmi stísněné. Vzhledem k absenci chodníků a zvýšené obruby a
tím pádem i pohybu chodců po vozovce ulice Vinohradské, se na ulici osadí tři prefabrikované zpomalovací prahy pro
rychlost 30 km/hod. Policie doporučuje preferovat polštářové prahy. První se osadí za křižovatkou s ulicí nad Kostelem
před dětským hřištěm. Druhý se osadí přibližně uprostřed úseku, na místo, které je přehledné a práh bude viditelný
z dostatečné vzdálenosti. Třetí se osadí přibližně 100 m před koncem souvislé zástavby. V místě před prvním prahem a
v místě konce obytné zástavby se osadí A 12a chodci a B 20a - 30 km/hod. Toto značení se bude opakovat vždy za
křižovatkami. Další značení se osadí dle TP 85 – zpomalovací prahy. Osazení dopravního značení bude řádně
zdůvodněné v projektové dokumentaci.
V případě vyznačení přednosti v jízdě na požadovaných křižovatkách bylo zástupcem Policie sděleno, že takto
nelze vyznačovat jednotlivé samostatné křižovatky. Řidič při jízdě v takto nesystémově vyznačené trase bývá často
dezorientován. V lokalitě, kde nejsou vyznačeny všechny křižovatky předností v jízdě, a komunikace není průjezdní
s jasnou funkcí tranzitu, neočekává řidič jednotlivě vyznačenou křižovatku a dochází často ke kolizním situacím.
Vzhledem k množství křižovatek na velmi malém prostoru (13 křižovatek) není vhodné ani vyznačit všechny
křižovatky, neboť by muselo být osazeno velké množství značek a docházelo by taktéž k dezinformaci řidiče a ke ztrátě
jeho pozornosti. Z těchto důvodů zástupce KŘ Policie ZK důrazně nedoporučuje požadované křižovatky vyznačovat.
Další připomínky nebyly vzneseny.
Pokud by zástupci zúčastněných měli další požadavky a připomínky, prosím o
jejich bezodkladné sdělení Ing. Jaroslavu Kunčíkovi, tel. 777 818 383 nebo na e-mail: Jaroslav.kuncik@gmail.com.
Budou doplněny do zápisu.
Zapsal Jaroslav Kunčík dne 8. 7. 2020