Subtitle

3. prosince 2023

K ULICI VINOHRADSKÁ

Zápis z vstupního projednání akce „Uherský Brod, Újezdec u Luhačovic
 změna dopravního značení“.
 8. července 2020

Zápis z výrobního výboru: Uherský Brod, Újezdec u Luhačovic změna dopravního značení Konaný dne: 8. 7. 2020 v 14:30 hod na místě samém na ulicích Vinohradská, Lůčky, Kříby, Spojovací a Nivky v Uherském Brodě v části Újezdec u Luhačovic

Přítomni: Ing. Milan Bania – KŘ Policie ZK, Uherské Hradiště Bc. Petr Podolan – TSUB Uherský Brod Ing. Jaroslav Kunčík - projektant

Jednání bylo svoláno dle požadavku správce místních komunikací, zástupce TSUB Uherský Brod, vzhledem k nutnosti projednání vstupních podmínek a podkladů pro zadání projektové dokumentace změny dopravního značení v zájmové lokalitě.

Zástupce TSUB předložil požadavek na změnu dopravního značení, která řeší snížení dovolené maximální rychlosti na ulici Vinohradské (dle občanů je požadováno osazení B 20a -30 km/hod) a vyznačení přednosti v jízdě na křižovatce ulice Vinohradské a Nivky a na křižovatce ulice Spojovací, Podhájí a Lúčky. 

V průběhu jednání se zúčastnění shodli na následujícím:

V zájmové lokalitě je komunikace malé šířky, nejsou realizovány chodníky a domy jsou v těsné blízkosti komunikace. Vstupy do domů jsou od komunikace vzdáleny minimálně a obyvatelé vychází z domů přímo na vozovku místní komunikace. Prostorové možnosti jsou zde velmi stísněné. Vzhledem k absenci chodníků a zvýšené obruby a tím pádem i pohybu chodců po vozovce ulice Vinohradské, se na ulici osadí tři prefabrikované zpomalovací prahy pro rychlost 30 km/hod. Policie doporučuje preferovat polštářové prahy. První se osadí za křižovatkou s ulicí nad Kostelem před dětským hřištěm. Druhý se osadí přibližně uprostřed úseku, na místo, které je přehledné a práh bude viditelný z dostatečné vzdálenosti. Třetí se osadí přibližně 100 m před koncem souvislé zástavby. V místě před prvním prahem a v místě konce obytné zástavby se osadí A 12a chodci a B 20a - 30 km/hod. Toto značení se bude opakovat vždy za křižovatkami. Další značení se osadí dle TP 85 – zpomalovací prahy. Osazení dopravního značení bude řádně zdůvodněné v projektové dokumentaci. 

V případě vyznačení přednosti v jízdě na požadovaných křižovatkách bylo zástupcem Policie sděleno, že takto nelze vyznačovat jednotlivé samostatné křižovatky. Řidič při jízdě v takto nesystémově vyznačené trase bývá často dezorientován. V lokalitě, kde nejsou vyznačeny všechny křižovatky předností v jízdě, a komunikace není průjezdní s jasnou funkcí tranzitu, neočekává řidič jednotlivě vyznačenou křižovatku a dochází často ke kolizním situacím. Vzhledem k množství křižovatek na velmi malém prostoru (13 křižovatek) není vhodné ani vyznačit všechny křižovatky, neboť by muselo být osazeno velké množství značek a docházelo by taktéž k dezinformaci řidiče a ke ztrátě jeho pozornosti. Z těchto důvodů zástupce KŘ Policie ZK důrazně nedoporučuje požadované křižovatky vyznačovat. 

Další připomínky nebyly vzneseny. 
Pokud by zástupci zúčastněných měli další požadavky a připomínky, prosím o jejich bezodkladné sdělení Ing. Jaroslavu Kunčíkovi, tel. 777 818 383 nebo na e-mail: Jaroslav.kuncik@gmail.com. 
Budou doplněny do zápisu. 

Zapsal Jaroslav Kunčík dne 8. 7. 2020